tirsdag 21. april 2015

Hundekjeks - med elg så klart!

Kjeksporsjon II (Bilde C.Ø.A.)
Jeg har begynt å bake. Hundekjeks! Jeg prøver å selge dem, men jeg har ikke fått noe stabilt marked for dem enda.

Det startet med at jeg prøvde en oppskrift på hundekjeks. Jeg hadde ikke alle ingrediensene, men siden jeg hadde kokt og malt opp slakteavfall av elg, tenkte jeg at det var mulig å bruke det. Kjeksene ble dermed min egen oppfinnelse, og jeg har ikke hørt om andre som selger hundekjeks med elg. De ble behørig utprøvd på familiens hunder, som alle syntes det var godt. Noen syntes jeg burde selge dem, og det har jeg nå forsøkt.

Jeg lagde en kjempeporsjon, og pakket inn porsjoner på 10 og 10. Det tok meg hele uka å bli ferdig med det, siden jeg skylder krefter og overskudd. Tilslutt var jeg endelig ferdig, og jeg satte inn en notis på facebook. Det tok et par dager, og så var jeg utsolgt - mye fordi en fyr kjøpte nesten alle sammen. Nå har jeg lagd ny porsjon, og har allerede solgt en god del. Jeg er litt stolt av at jeg får til.

Jeg synes det skal bli spennende å se om dette tar av. Foreløpig er det i liten målestokk, og jeg bruker mye tid for å få bakt dem, men da blir de ikke noe partivare heller.

Så hvis noen har lyst til å prøve mine hjemmelagde hundekjeks med elg, så bare si ifra!

-fix.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar