onsdag 6. juni 2012

Eksamensnerver...

"Skrik" hentet fra  eksamensoppgaver.org
Nå er det vår og dermed eksamenstid for mange. Mai og juni er høysesong for stressede studenter og siste-liten-lesing. Det er avsluttende eksamen for 10. klasse, der husets unge datter går, det er diverse eksamner for de på videregående og ikke minst for de på høyere utdanning.

Jeg har det siste året tatt sosialpedagogikk på Høgskolen i Hedmark, nærmere bestemt Elverum. Det er et kurs der man kan lære mye, og som er en blanding av sosiale studier og pedagogikk. Den 10. mai var det eksamen og prosjektoppgave-innlevering.

Jeg er av dem som alltid gruer og gruer for eksamner. En gang jeg var oppe i matematikk muntlig var jeg så nervøs og stresset at jeg klarte å presentere meg med det etternavnet jeg hadde som barn. Det resulterte selvfølgelig i ekstra god sjekk på identiteten min, og enda mer stress for meg. Jeg er glad for at akkurat den saken er over!

Denne gangen hadde jeg litt mer tid til forberedelser, og  og jeg jobbet veldig med å få med de siste momentene i oppgaven samtidig som jeg leste igjennom bøkene jeg hadde pensum i. Det gikk som det måtte - jeg leverte elektronisk langt ut på natta, og den skriftlige versjonen i resepsjonen før jeg gikk opp til eksamenslokalet væpnet med blyanter, penner, mat og drikke - etter å ha kjørt i halvannen time for å komme til Elverum, selvsagt...

Det var faktisk et av de mest ok eksamenslokalene jeg har vært i. Det var veldig få av oss der, og vi hadde to eksamensvakter til å følge oss når vi måtte ut en tur. Jeg fikk gjort det jeg skulle, og leverte etter en fire og en halv times tid. Hurra for campus Elverum!

Nå har sensuren falt, og jeg sto! Lettelsen var stor. Jeg har dermed økt studiepoengtelleren med 60, og så får vi se hva som skjer neste år. Jeg har selvfølgelig søkt på mer utdanning, og håper å bli ferdig en vakker dag.

-fix.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar