onsdag 2. november 2011

Jul igjen?

(Bilde:http://4.bp.blogspot.com/
_9ztFFFzbf5Q/TO47Myq_8lI/AAAAAAAABFI/8fztqOpZNCU/s1600/
Bilder+tatt+av+Guril+041.JPG
Nå er det november, og jeg har allerede tenkt jul flere ganger! Jeg elsker jul, men jeg nekter å la meg stresse av den, og jeg har lyst til å kose meg med juleforberedelsene!! Altså må man starte tidlig.


En annen ting er det økonomiske. Jeg har ikke råd til å betale for julepresanger, julemat, drikke, klær og alt som hører til julen på en lønning! Selv ikk med halv skatt i desember! Derfor starter jeg med å kjøpe inn pinnekjøtt, lage ruller og sylter i november, kaker i begynnelsen av desember og så rusler helgene av gårde uten de store skippertakene, og man får tid til å nyte julepresangkalenderåpning hver morgen sammen med jentungen, samtidig som vi ser "Jul i Valhall" omigjen for n'te gang! Ingenting er som stille og rolige morgener der man kan sitte og nyte sin kaffe, se på julestjernen i vinduet og forhåpentligvis dompapen utenfor vinduet.

(Bilde:http://www.meny.no/PageFiles/14188/kromkake.jpg)
Julestress blir det helt sikkert uansett. Denne julen skal jeg ha juleselskap julaften og 2. juledag. Pinnekjøtt julaften og Turkey & Christmas-pudding 2.juledag. Dessuten er det fest hos meg nyttårsaften med noen gode venner og enda en kalkun. Men jeg ønsker ikke å legge lista høyere enn jeg vet jeg kan hoppe, og etter en god del år der jeg har laget jul, så vet jeg hvor lista går!
Jeg er ikke rik, har ikke hjemmeværende husmor og jeg jobber! Derfor trenger jeg å begynne jula litt tidlig. I tillegg synes jeg det er utrolig hyggelig med jul og juleforberedelser. Jeg forestiller meg at andre kanskje er enige med meg, men det var det med å være p.c. Man skal liksom ikke like å se julevarer i butikken før i desember.

Jeg - jeg er kjempefornøyd når de dukker opp, jeg!

-fix.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar