torsdag 5. juli 2012

Sommerferie?

Tequila lukter på sommeren. (Bilde: AKØ)
Da har min sommer begynt.
Jeg har femti prosent ferie og er femti prosent arbeidsledig... Det blir noen rare dager mens jeg venter på å få vite om jeg får jobb neste år eller ikke. Det gjelder visstnok å ha is i magen - men jeg er ikke så veldig god til sånt. Det er ikke annet å gjøre enn å vente å se.

Husets unge datter er av gårde som medhjelper på rideleir. Det blir visstnok lange dager der også. Jeg har fått rapport om at hun er som en liten drillsersjant som gjeter dem gjennom dusj og tannpuss før hun får dem i seng om kvelden. Ridning blir det visst også en del av - samt litt blærekatarr, forstua tær og generell stølhet når en dag er til ende. Jeg vet hun har det kjempefint!

Ellers har jeg markkurert dyrene her - siden jeg oppdaget mark på den yngste katta (tidligere Mikropus - nå Pusius Maximus). Både hun og eldstemann ble selvfølgelig dødsfornærmet på matmor som holdt dem fast! og atpåtil klinte dem inn med noe de ikke fikk slikket vekk i nakken. De rømte huset begge to, og kom ikke igjen før dagen etter! Bikkjevraket er ikke noe problem når det gjelder å gi medisin - hun sluker alt bare det er leverpostei rundt det... eller pølse, ost, fisk, vel - bare det er mat rundt! Det er jo ikke så lett å få markkurert dyrene lengre - det er ikke lengre reseptfritt, så jeg må få dyrlegen her til å forbarme seg over dem og skriv resept. Når de to musejegerne spiser mus, så blir det gjerne en halv til overs - og den tar Bikkjevraket. Og hvis mus fører med seg innvoldsorm - og det gjør de jo - så får alle dyrene mine det. Sånn er det bare. Det skjønner heldigvis vetrinæren her.

For tiden er det varmt! Særlig for en som meg som er bygd for kulde og vinter. Jeg får ikke sove om natta. Bikkjevraket fungerer som varmovn, og dessuten skal hun beskytte huset mot alle de skumle fuglene som kvekker utenfor vinduet som jeg er nødt til å ha oppe om natten skal jeg ha noe håp om å sove. Altså brummer hun og småbjeffer mye av natta - hvis hun ikke rent ut sagt tar et skikkelig bjeff, slik at jeg hopper høyt over madrassen der jeg ligger og dormer på vei inn i søvnen. Sånn sett er det greit ikke å skulle opp ved halv syv-tiden.

Sånn går nå dagene...

-fix.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar